Mundjungel

Listerine vs. Colgate

Jag har ramlat i fällan, munskölj... ljuva munskölj! Jag har läst massor om att Hulda skadade sin mage och Nisse fick kroppssmärtor, men ändå. Det känns ju så himla bra med munskölj! Jag köpte en lite dyr flaska Listerine på Apoteket för ett tag sedan. Den lilla flaskan köpte jag för att det var ju bara för att prova, att den var syr sen måste ju betyda att den är bra. Reklamskadade jag tror så i alla fall. Punkt.
Hem i ilfart och satt och väntade på kvällen och tandborstningen. Nu måste väl ändå klockan har blivit tio... nehe, men jag kan gå och lägga mig nio också. Så äntligen var det då dags. Listerinepremiär. Jag fick en chock - det gjorde ont som in i sablans. Men om man vill döda bakterier får man lida pin, aiight!? Det var liksom någon frätande, stickade känsla som angrep min mun i alla dess hörn och hålor. Denna smärta var dock inte lika farlig andra, tredje och fjärde gången. Men den lyckliga stämningen somkändes i munnen efteråt är obeskrivlig. Hej Munskölj! Hur har jag klarat mig utan dig i mitt långa liv?
Jag lämnade flaskan hemma och begav mig till Malmö, pojkvännen måste absolut också ha munskölj i badrummet. Här köpte vi dock den lite mer plånboksvänliga varianten - Colgate Total. Mja, ganska jättemesig action på den. Men billig!
Vad väljer vi nu då? Power eller?


Ingen har vunnit min fight än

/Bella



Kommentarer
Postat av: Henric

Numera har även mitt hushåll insett sitt misstag och fallit för den eviga vinnaren Listerine... Det är inte lätt att vara alternativ.

2008-09-11 @ 08:47:32
URL: http://dinmiljo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag såg faktiskt ett PLUS-program en gång. med Sverker du vet? Där sa en man, som var ganska högt uppsatt inom tandvård, att INGEN av dessa märken var bra för munnen. Dom var inte dåliga. Men inte bra. Det finns andra märken på Apokteket, som jag inte minns nu. Men som bra JAG använder. tack för mig!

2008-09-12 @ 13:50:19
Postat av: Anonym

Det var jag, Viktor, som skrev förra inlägget. tack för mig!

2008-09-12 @ 13:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0