BB-tankar

BlondinBella eller Isabella Löwengrip är ordentligt i hetluften, jag är en av dem som stödjer henne. Det är väldigt intressant att en bloggerska kan skapa så mycket diskussion, ibland känns det som att "BlondinBella eller inte?"-frågan är större än "Obama eller McCain?"-frågan. Kanske ligger det närmre oss, känns mer verkligt och påtagligt att prata om en tjej som är lite som vi. Jag har i alla fall fått försvara mig vid flertalet tillfällen den senaste tiden till varför jag gillar Bella, ska här nedan försöka få ner det på papper.

1. Hennes otroliga drivkraft och förmåga att engagera människor - vare sig de håller med henne eller inte.

Här talar jag främst från egen erfarenhet men också utifrån kommentarer samt respons jag fått av människor som också gillar henne. Jag håller långt ifrån alltid med Bella när det kommer till åsikter om saker, ändå blir jag engagerad och inspirerad. Engagerad blir jag för att jag själv börjar tänka och tycka om saker hon säger - hon skapar tankeverksamhet. Inspirerad blir jag för att hon är ett levande och ärligt exempel på att gilla läget men ändå utvecklas. I Bellas fall är målen storslagna och säkerligen långt ifrån vad många andra har som mål... men mål som mål! Det är ju utvecklingen och vägen dit som räknas. Hennes inställning till sig själv är fascinerande och inspirerande!

2. Hennes blogg skiljer sig från andra bloggar - även från de som är i samma genre.
Jag är så trött att läsa om människor som prioriterar fel, eller osunt. Jag gillar att läsa om Bella och hennes sunda liv. Hon tränar, äter bra, sover bra, unnar sig egentid, är konsekvent med vardagsrutiner och har beundransvärd självdisciplin. Jag läser andra bloggar också, Bellas är dock den enda jag blir riktigt glad av. Hennes energi! Som kommer just ifrån självdisciplin.

3. Hon vänder inte kappan efter vinden.
Det gör inte direkt någon annan bloggare heller, ändå tycker jag att Bella förhåller sig coolare till hennes åsikter. Hon tror på det hon tycker och motiverar det bra. Trots att hon inte alltid lyckas övertyga mig beundrar jag henne för att hon står fast vid sitt ord. Vare sig det gäller jantelag, päls eller politik. Hon skapar dessutom diskussion och drar sig inte från att godkänna alla kommentarer hon får på inlägg - snälla som dumma.

4. Hon är mänsklig.
... och vågar erkänna det. Hon pratar om finnar, tanttrosor, pojkvän i nattsärk och övergrepp. Hon gör fel, gråter, stressar och behöver pauser som vem som helst. Här är jag mest imponerad över att hon tar tag i saker och försöker förändra och förbättra. Vad gör jag fel? Hur kan jag göra bättre? Vad är jag bra på? Vad mår jag bra av? Bella verkar ha en väldigt öppen diskussion med sig själv. Det är coolt, viktigt och ligger i tiden.
Det absolut bästa är att hon delar med sig av det. Jag får inte så mycket ut av att läsa hur mitt hår blir glansigt - däremot ger det mig något att läsa om pluggtekniker och vägen till roliga och individuella mål.


5. Hennes liv är på hennes villkor.
Här tänker jag främst på hennes som affärskvinna. Hon ses säkert som ett varumärke av många företag, men det är ingen som kan få henne att gå med på någonting som hon inte vill. Hon vill göra någonting bra av sitt kändisskap men ändå behålla ett någorlunda vardagligt liv som tonåring. Det är bra och faktiskt beundransvärt. För det är väl inget fel med att vara känd?


Jag stannar nog här efter punkt fem. Jag skulle aldrig springa runt med en Team BlondinBella-tröja på stan, däremot ser jag gärna henne som en inspirationskälla - rent utvecklingsmässigt.

Tack för mig
/Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0