En eloge till Maja Alderin

Jag var på The Tivoli i torsdags och lyssnade på en av mina (sedan i torsdags) nya favorit artister. Jag kännde mig trollbunden, det var liksom magiskt. Tyvärr har Maja inte ännu fått skivkontrakt, men på hennes MySpace serverar hon ett skönt utplock av hennes egenskrivna låtar.

 

Utdrag ur hd.se

"Det är torsdagkväll och publikens promillenivå är låg. Ändå är det förbluffande vilken andäktig tystnad som infinner sig i lokalen när Maja Alderin framträder. Tjejen från Skälderviken, som numera är bosatt i Stockholm, har en röst som skulle kunna mäkla fred mellan HIF- och MFF-fans.

Under den drygt halvtimmeslånga spelningen serverar hon en provkarta på olika stilar och musikaliska personligheter. Bakom pianot odlar hon ibland en lekfullhet som känns besläktad med Regina Spektor, men hon kommer mer till sin rätt i de okonstlade gitarrballaderna.

”Darlin’”, som Maja Alderin lite skämtsamt presenterar som sin hit, hade i en bättre värld gått varm i radio. Men hon har fler låtar som förtjänar att fångas upp.

Frågan är vilket språk hon satsar på framöver. ”Öppna ditt hjärta”, som avslutar hennes ordinarie set, visar i alla fall att hon inte är främmande för svenska."


Lyssna på Maja!

/Bella

Kommentarer
Postat av: Henric

Maja är jätteduktig!

Jag sitter med en latte och pluggar lite, lyssnar på Maja. Det är behagligt och jag trivs ganska bra bortsett från min växande stressångest.

Puss

2008-10-21 @ 21:08:11
URL: http://dinmiljo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0