Minihopp

Maj, sköna tårdrypande maj.

Det är hemskt, jag glömmer det varje år - hur jobbigt det är. Frömjöl. Växterna förökar sig, så osmakligt. Men gulligt, och därför står jag ut. År efter år, under denna dundrande pollenexplosion.
Som jag klagar, det är ju vår! Igår var det sommar, i förgår också. Märkte jag från insidan av konditorit. Jag vill väldigt gärna också ligga på stranden när det är sommarvarmt. Det tog emot lite att bre den femtioelfte ostbaguetten till en bikiniklädd totalbränd tjej i flipflops. Jag hade lite lust att bre den äckligt. Ett ton smör och med torra ostkanter. Men det gjorde jag inte, jag är inte så äcklig av mig, speciellt inte när jag brer finfina baguetter.

Jag hade min regnjacka idag, fast det inte regnade. Väderprognosen igår sa att det skulle regna. Så då fick det bli så när jag gjorde mitt jackval imorse. Och jag blev så nöjd när det miniduggade i några minuter innan pappa skulle hämta upp mig för ett par timmar sedan. Min regnjacka är fin, det glömde jag att tillägga, om den hade varit ful hade jag nog inte varit lika angelägen om miniregnet.

/Bella

Kommentarer
Postat av: Henric

Du är så fin :)
Jag önskar jag kunde göra något åt din allergi men det är svårt, kommer inte på någon smart plan.
Men det är ju tur att det är på sommaren man får allergi varjefall, tänk om det skulle varit på vintern. Eller det hade kanske varit bättre... jag vet inte. SVårt!

2008-05-13 @ 10:11:04
URL: http://dinmiljo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0