Krämigt glas

Igår drack vi en öl eller två på Café Viva i Helsingborg, vi blev helt totalchockade när vi kom in där. Bagatelle tänkte vi, men ackack. Så var det inte. Gamla Bagatelle hade på fyra dagar förvandlats till en italiensk restaurant. Lite pråligt men absolut fortfarande mysigt. Dock fick vi fråga om det gick bra att bara tsitta för att ta en öl då vi blev lite osäkra när vi kom in och möttes av den flashiga inredningen. Allt var bra: lätt att sitta, lätt att prata och trevlig personal. De att till och med spexat till det och satt upp tavlor på speglarna. Wow-coolt-ballt tänkte jag.
Snabbt ögnade vi igenom menyn, mest för att veta till en annan gång liksom. Och my gosh vilka härliga priser. Riktigt nice faktiskt, bara det ny är gotteligottgott. Det var bara en liten sak vi mer eller mindre hängde upp oss på. Den konstiga fisken och de blodiga efterätterna.

1. Laxs sandwich   --- Vad är en laxs? kanske gott. Vad vet jag, spännande med nytänk.

2. Pankakor med glas   --- Pan? med glas? Jag fattar inte, först pannkakor utan ett extra N och sedan med glas. Lär bli lite blodigt i munnen, fast det kanske är värt det. Priset låg på 59 kr.

3. Husets Glas special   --- Vitt, grönt och brunt glas då alltså? Eller tjockt och de med lite mer krisps. Man kan ju i alla fall hopas på att de serverar glas som redan är sönder så de inte slösar på naturens resurser.

4. Syrup till kaffen   --- Kaffen är nog annorlunda från kaffet. Det där N:et gör nog mycket skillnad i den aromatiska smakupplevelsen.

SPÄNNANDE HUH!? Bortsett från den udda menyn är café Viva verkligen värt att rekommendera.

/Bella
image16
Mmm! Yummi! En skål med glas, husets finaste

Kommentarer
Postat av: Henric

Jag sitter här och blir sugen på en tugga glas. Jag är så rastlös och det kanske skulle dämpa mitt sug.
puss

2008-05-18 @ 14:06:54
URL: http://dinmiljo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0