My cool

Jag har gjort det! Det som alla tycks göra. Det som är så inne att jag nästan spricker av exhaltering inför vad som komma skall. Det som är lika självklart som att bre lite för mycket nutella på mackan.
I en bransch där en storhet som herr Bildt kan slås av en modeglad stockholmspingla, tycks jag nu ha hamnat... frivilligt givetvis, men ändå med ett undangömt krav - uttryckt av barnslig förväntan.
Jag ska inte uträtta stordåd med min blogg, kanske för mig själv. Kanske att jag efter sena timmar knappandes på tangetbordet ska komma till insikt med saker. Djupa saker, eller ytliga. Den sistnämnda är jag lite mer spänd på. För det verkar vara det som går hem här i krokarna, att komma till insikt med ytliga saker. Smaka på det, visst är det härligt. Det kanske är det jag borde satsa på?
Hej det här är min blogg och jag ska ta tag i odjupa saker. Det låter bra, dock kan jag inte blunda för - hur trött jag än är - att jag vill att detta ska leda till någonting annat. Hej och hå, vi får se hur det blir. För höga ambitioner får bära eller brista. Ett mellanting, en outforksad knapp i hjärnan. Där ska detta hamna.

Jag vill välkomna mig själv till min nya blogg, och mina kommande läsare. Fast än så länge kommer ni på andra plats. Jag vill också tacka Henric, som har gett mig inspiration till den här galenskapen.

Sugen på att borsta tänderna är jag, men innan dess säger som Kjell Mange Bondevik efter en gudtjänst i Brasilien: "Thank you for the mess"

/Bella

Kommentarer
Postat av: Henric

underbart! :)
Detta var nog faktiskt det bästa blogginlägget jag har läst, tror jag bestämt. Du är min fru Schulman bortsett från vissa detaljer.

2008-02-10 @ 23:07:51
URL: http://dinmiljo.blogg.se
Postat av: Isabell

Hej Bella!
Jag tycker du är jätte duktig! Alla skriver bloggar nu och jag känner mig lite utanför för jag kan lixom inte skriva så fint som ni kan... haha men jag är nöjd ändå! Keep up the good work!
Saknar dig! puss

2008-02-11 @ 18:38:29
Postat av: Bella

Henric: Tack älskling. Men din blogg är fortfarande min favoritblogg.

Isabell: JAG SAKNAR DIG MED! Galet mycket mer än vad jag trodde. Man behöver inte kunna skriva bra för att ha en blogg. Det beror ju bara på vad man vill med den, du kan ju bara bomba på med massa underbara berättelser om ditt liv i Usa. Jag kommer att vara en trogen läsare - lovar! PUSS!

2008-02-11 @ 19:32:19
URL: http://www.belluni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0