Hi-tech

En dag stod jag och sorterade sopor på Ica Maxi. Hårdplast ska i den vänstra containern, mjukplast i den mittersta och papp i den högra. I godan ro stod jag där (man ska ju inte stressa med viktiga saker) när jag hörde ett mystiskt ljud bakom mig. Ett liksom pruttande, prutt prutt pruutt. Väldigt konstigt tyckte jag, men jag fortsatte att sortera - fast mer på spänn än i godan ro. Vad var det som lät? Än en gång pruttade det konstigt bakom mig. Pruttprutt-pruutt. Jag vände mig om och såg små små kluttar bajs komma ut ur ett litet litet hål nere i hörnet av en stor vit box. Den vita boxen visade sig vara en kompost och bajset visade sig vara jord. Hi-tech komposten bajsade ut färdig jord, så himla fint!

image4
Såhär var det, det stod en hink under hålet där jorden fångades upp.
För alla er som sitter och är oroliga för att det var alldeles skitigt på golvet!

Vilken upplevelse! Och vilken uppfinning! Den kommer jag föralltid att bära med mig.
Idag fyller Henric år, koett - eller 21 som det kallas i folkmun. Grattis till honom och puss på squashbiffarna.

/Bella

Kommentarer
Postat av: sara

jobbar du på ica maxi där de packade in gammalt kött i malmö? för där jobbar min syster också

2008-02-22 @ 18:34:04
Postat av: Bella

Haha, nej det gör jag inte :)

2008-02-22 @ 20:12:34
URL: http://www.belluni.blogg.se
Postat av: Anonym

fett tung födelsedag! creds till er!

2008-02-22 @ 20:18:00
Postat av: viktor

fint bajs

2008-02-23 @ 16:08:47
Postat av: Bella

Tack Viktor :*

2008-02-24 @ 16:29:18
URL: http://www.belluni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0