Dagshjälte

Om man letar efter tvättlappar bland rengöringsmedel och disktrasor är man fel ute. Väldigt fel, huden hade blivit torr som fnöske och hade säkerligen gått att elda med. Dumt misstag att begå tycker jag, som agerade hjälte idag och fick hänvisa två äldre damer bort till hud- och hårvårdavdelningen. Tvättlapparna ska ju finnas mellan bindor och snytnäsdukar.

För att hedra ditt och mitt och allas hjärtan lägger jag här upp ett utdrag ur Wikipedias definition av ordet hjärta:

Hjärta (♥) är en symbol som ofta har en positiv innebörd. Ofta är det en symbol för kärlek men även vänskap kan symboliseras med ett hjärta. Det krossade hjärtat är en symbol för olycklig kärlek. Symbolen kan även betyda hjärtat i kroppen. Ett hjärta avbildas oftast i rött men andra färger förekommer ibland.

Att få hjärtat krossat behöver inte betyda att man blir mördad (även om det kan upplevas lika illa), utan i de allra flesta fall att man fått nej av personen man är kär i, vilket kan leda till en olycklig kärlek.

Ta in detta mina vänner, väl valda ord.

/Bella


Kommentarer
Postat av: Isabell

hehe I love to comment! Du fick mig att skratta... älskar tanter dom äger fett! Happy Valentine's Day baby! puss

2008-02-15 @ 03:05:58
Postat av: Matilda

Du är ett hjärta Bella :)

2008-02-15 @ 10:52:12
Postat av: Bella

Haha, ja de är riktigt söta. Står och känner på klorin och frågar om man kan tvätta ansiktet med det. Ackack, ändå har de varit med längst i gemet.
Mimimi, hjärtan är fina. POUSS till alla

2008-02-15 @ 16:04:15
URL: http://www.belluni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0