Serre och oserre

Mitt i en salig blandning av tumultet i mitt liv står jag, egentligen är det inget tumult. Bara nya saker påväg mot sitt slut på början och sin stadiga bana, som på ett löpande band.
Tumult är kanske fel ord att använda, känns det negativt liksom? Mitt tumult är inte negativt, liksom bara nytt och outforskat. Positivt tror jag till och med och SPÄNNANDE.

I torsdags såg jag Debatt på tv, och i jisse namn tack för den nya programledaren. Jag blev också rädd och en liten uns arg när jag hörde Jan Myrdal prata, han som är intellektuell och en respekterad författare. Att sitta och prata så, som en sann förintelseförnekare. Det har inte begåtts några massmord, det inte är något fel på de människliga rättigheterna i Kina och att händelsen Himmelska fridens torg i Peking 1989 var en korrekt politisk nödvänlighet. Och när någon debatterar i mot, i torsdagens fall Claes Malmberg, snackar han skit och är inte bildad nog att uttala sig.
Här sitter jag i min pjamas och är typiskt dagen efter, så det är mycket möjligt att jag inte vet vad jag pratar om, men det jag vet är att jag blev rädd av Jan Myrdals prat och enligt mig otäcka åsikter.

/Bella



Ett litet smakprov vad som sades i Debatt (torsdag 10/4 2008)

Kommentarer
Postat av: Henric

läskigt, heja Cleas!

2008-04-13 @ 16:08:49
URL: http://dinmiljo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0