Pyssling

Det har varit en otroligt spexig dag, med mopsen Bailys och Nina på jobbet. Jag visste inte att en sån liten boll kunde vara så slank och listig. Bailys skulle vara på kontoret, han hade leksaker och sovkorg, vatten och mat. Om jag skulle varit en mops skulle jag varit hur glad som helst. Allt man kan önska.
Men så var inte fallet, detta skulle inte bli en lätt dag. Det skulle Bailys se till. Ojojoj, vilken liten rymling. VM-mästare i rymning. En skjutdörr räckte inte, ickeicke! Berget av hinder växte och växte - av allt som konditori Wivex hade att erbjuda. Skoställ, papperskorgar, lådor, kaffepaket, paraply, skåp och skurhinkar. Han tog sig förbi allt! Helt sjukt. Vilken galen frihetskänsla han måste ha fått när han lyckades, varje gång. Typ 11 gånger!
Efter fem timmar gav vi mer eller mindre upp och ringde chefen som fick lov av vara hundvakt.

Men jag ska tacka denna lilla sparv för min dag, trots att hans lilla svans drev mig till vansinne både andra och tredje gången jag såg den försvinna runt knuten ut i butiken.

image13

/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0